Komercjalizacja

W dobie dużej konkurencji na rynku nowoczesnych powierzchni biurowych komercjalizacja biurowca to proces długotrwały, dlatego przede wszystkim powinien być przemyślany.

Pierwszym etapem jest etap koncepcyjny, który rozpoczyna się dogłębną analizą rynku, zwłaszcza otoczenia biurowego tworzonego przez inne nieruchomości biurowe o podobnym przeznaczeniu. Analiza pozwala na zdefiniowanie podstawowych przewag konkurencyjnych naszej inwestycji, co może być potem kluczowym argumentem w negocjacjach z potencjalnymi najemcami.

Następnym krokiem jest określenie oczekiwanego brand-mix oraz tenant-mix. Właściwy dobór najemców pomoże ograniczyć ryzyko długotrwałych pustostanów, wspomoże proces pozyskiwania kolejnych najemców, a także przyczyni się do podniesienia prestiżu danej nieruchomości.

Indywidualnie dopasowany plan marketingowy zakłada niestandardowe podejście do prezentacji oferty wśród potencjalnych klientów w takim stopniu, aby informacja, którą otrzymują w dzisiejszym zinformatyzowanym stylu życia wyczerpywała ich ciekawość, zachęcając do wybrania naszej oferty. Stawiamy na nowoczesne technologie internetowe (www, direct-mail, kampanie mailingowe, strony społecznościowe) oraz teleinformatyczne, których celem będzie, umówienie spotkania celem prezentacji i zawarcia umowy pre-lease. Działania marketingowe obejmują również opracowanie merytoryczne wszelkich materiałów, tekstów i innych informacji wychodzących na zewnątrz (informacja prasowa, wpis do baz adresowych, treść strony www, treść ulotek, treść na materiałach POS (ścianki prezentacyjne, banery, roll-up) oraz opracowanie graficzne głównego layoutu obiektu używanego w komunikacji marketingowej (strona www, fb, ulotki, ścianki prezentacyjne), etc.

Ten etap kończy się wykonaniem szczegółowej analizy finansowej komercjalizacji, której końcowym efektem jest skalkulowanie opłat eksploatacyjnych oraz przede wszystkim stawek czynszu związanych nie tylko z wynajmem powierzchni biurowej, ale również wynajmem miejsc parkingowych, powierzchni reklamowych czy sal konferencyjnych.

Drugim etapem komercjalizacji jest etap realizacji. Związany on jest z działaniami, które bezpośrednio zmierzają do znalezienia i pozyskania najemców do budynku. W tym celu wykorzystuje się zróżnicowane rozwiązania marketingowe jak np. cold-calling czy direct-mailing. Cold-calling wymusza uruchomienie telemarketingu, z kolei wysyłka materiałów ofertowych - wydrukowanie dużej ilości folderów, wysyłkę wg bazy i telefoniczne monitorowanie adresatów bazy. Działania te i tak w określonym zakresie będą przez nas podejmowane w fazie uruchomienia akcji internetowej.

Po znalezieniu ewentualnego najemcy rozpoczynają się negocjacje, które kończy umowne sformalizowanie współpracy.

 

Przedstawione powyżej podejście do zarządzania procesem komercjalizacji, gwarantuje zminimalizowanie pustostanów, określenie wysokiej możliwej do realizacji ceny wynajmu gwarantującej maksymalizację zysku z jednego metra wynajętej powierzchni/w stosunku do kosztów (nakładów) niezbędnych do zaoferowania wysokiej jakości usługi (wynajem powierzchni biurowych) oraz konkurencyjności usługi (wartość dodana-consierge, profesjonalne rozwiązania infrastrukturalne itp.)

 


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.